duminică, 2 octombrie 2016

Parintele Eftimie Mitra nu se dezice de ce a spus despre ecumenism si sinodul din Creta. In ceea ce priveste actiunile stradale, demonstratiile, mitingurile sau strangerile de semnaturi nu are nici o implicatie.





Parintele Eftimie Mitra a trimis pe adresa redactiei noastre o scrisoare de dezmintire pe care a fot nevoit sa o scrie in urma unor zvonuri si acuzatii nefondate. Inainte de a prezenta aceasta scrisoare dorim sa facem cateva precizari.



Parintele Eftimie nu este membru al asociatiei ASTRADROM; cu binecuvantarea IPS Bartolomeu Anania, a activat ca membru in asociatia noastra pana in aprilie 2009 cand, din motive personale, si-a exprimat dorinta de a se retrage. Dupa retragerea ca membru ne-a trimis periodic articole spre publicare pe blogul nostru. Aceste articole ii poarta semnatura si isi asuma responsabilitatea pentru ele. Anul acesta asociatia ASTRADROM a publicat o carte a parintelui Eftimie, de a carei distributie, conform contractului, ne ocupam.

In ceea ce priveste campania de adunare de semnaturi in judetul Bihor, spre marturisire impotriva sinodului din Creta, mentionam ca nu are legatura cu sfintia sa, iar presiunile care se fac asupra parintelui pentru a-si retrage afirmatiile facute public pe blogul nostru sunt cel putin suspecte, fiind in afara duhului ortodoxiei. Consideram ca acest gen de intimidari nu aduc pace si liniste in biserica, dimpotriva, denota ca marturisiri ca cele ale parintelui Eftimie sau ale altor colaboratori de-ai nostri deranjeaza pe cineva si se doreste stoparea lor.

Va prezentam in continuare scrisoarea parintelui Eftimie. Concluziile va lasam sa le trageti singuri.


În urma unor acuzaţii vehiculate la adresa mea, potrivit cărora aş desfăşura o activitate publicistică potrivnică ierarhiei Bisericii noastre şi sinodului din Creta, fac următoarele precizări:


-          Nu mă aflu în nici un fel de relaţie cu persoane, grupări sau entităţi de tip ONG ori altă categorie de structuri, care prezintă manifestări potrivnice ierarhiei bisericeşti sau învăţăturii canonice a Bisericii Ortodoxe.


-          Nu sunt implicat cu nimic în strângerea de semnături, organizarea de mitinguri, manifestaţii sau alte acţiuni care se fac în unele zone ale ţării şi nu am îndemnat pe nimeni la astfel de demersuri. Chiar dacă am unele opinii, nu am încercat să le inoculez nimănui sau să impun cuiva convingerile mele. 


-          Întotdeauna mi-am asumat propriile convingeri şi nu am folosit anumite persoane drept paravan.


-          Ţinând seama că anumite persoane îşi legitimează unele acţiuni sau luări de poziţie prin persoana mea, menţionez că pe mulţi dintre aceştia nici nu îi cunosc, iar pe cei pe care îi cunosc nu i-am îndemnat niciodată la acţiuni potrivnice Bisericii şi ierarhiei.


-          Nu am fost și nu sunt adeptul extremelor, motiv pentru care am combătut şi voi combate orice încercare de dezbinare, schismă sau erezie, conform jurământului depus la hirotonia în treapta preoţiei[1], fapt care se poate observa în toată activitatea mea de până acum. 


-          În ceea ce priveşte ecumenismul am susţinut, susţin şi voi susţine că este o erezie, iar sinodul din Creta are multe ambiguităţi şi termeni confuzi, care oferă posibilitatea acceptării oficiale a acestei erezii în lucrarea duhovnicească a Bisericii Ortodoxe. 


-          Nu sunt membru al vreunei asociaţii sau fundaţii şi nici al asociaţiei ASTRADROM. 


-          Nu desfăşor nici un fel de activitate publicistică subversivă, singura mea relaţie cu ASTRADROM constând în publicarea unor articole cu caracter istoric şi religios pe care mi le-am asumat şi pe care mi le asum în continuare, acestea purtând semnătura mea. 


-          Sunt monah şi cleric al Bisericii Ortodoxe Române, fac parte dintr-o eparhie canonică şi ascult de Chiriarhul meu din dragoste şi respect, nu din teamă sau din vreo constrângere, conform învăţăturilor Sfinţilor Părinţi ai Bisericii Ortodoxe.


-          Mărturiile mele publice referitoare la ecumenism şi sinodul din Creta mi le menţin indiferent de consecinţe, însă menţionez faptul că aprecierile mele la adresa sinodului din Creta sunt strict personale şi le-am făcut în nume propriu, fără binecuvântarea şi consultarea Chiriarhului meu.


-          Mărturisesc că voi rămâne în ascultatea canonică a Bisericii Ortodoxe Române şi a Chiriarhului meu, făgăduind ca, pe viitor, să mă ţin departe de orice acţiuni nepotrivite care ar putea fi asociate cu persoana mea şi care ar putea impieta imaginea şi unitatea Sfintei Biserici.

ieromonah Eftimie (Mitra Petre-Tony)

[1] mă voi strădui, necontenit, să apăr Sfânta Biserică, păzind-o de defăimare şi de rătăciri”






Un comentariu:

  1. Ceea ce spune e logic. Asta a mai spus sub alta forma in 29 august:
    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/08/mitingul-de-protest-impotriva.html

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.