miercuri, 3 mai 2017

Ieromonahul Macarie Banu: Cine vrea să afle adevărul să mă întrebe personal.



Care este scopul pentru care domnul Ciprian Staicu luptă din răsputeri pentru caterisirea fostului său prieten, ieromonahul Macarie?

   Luptele dintre nepomenitori au început să se acutizeze. Fostul preot Ciprian Staicu a pornit război şi împotriva ieromonahului Macarie Banu de la Schitul Ortodox Oituz. Părintele Macarie nu e primul, dar nu credem să fie nici ultimul, cu care fostul preot Ciprian Staicu încearcă să provoace un nou scandal virtual.
   Pe blogul său, domnul Ciprian Staicu, sub pretextul „dragostei faţă de Hristos” şi al „mărturisirii adevărului”, îl atacă pe un alt preot nepomenitor, cu scopul de a-l discredita. Duhul de gâlceavă este evident, dar sminteala este cu atât mai mare.

     Pentru că multe dintre afirmaţiile fostului preot Staicu au fost prezentate eronat şi scoase din contextul real, ieromonahul Macarie Banu a emis un comunicat prin care invită pe cei care doresc lămuriri să îl întrebe personal: 

Comunicat al Părintelui ieromonah Macarie Banu
de la Schitul Oituz, jud. Bacău
                                   
Având în vedere zvonurile lansate cu reacredinţă cât şi atacurile neprovocate la care sunt supus în ultimul timp, din partea unor neprieteni, îi rog pe cei care au nelămuriri, în ceea ce priveşte persoana mea, credinţa ortodoxă pe care o mărturisesc şi modul meu de pastoraţie, să vină în fiecare zi de vineri, sâmbătă sau duminică la Schitul Oituz, pentru a le răspunde punctual la orice întrebare. Răspunsurile mele vor avea ca temei, în principal, Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie a Bisericii Ortodoxe.

Consider că toate aceste probleme de trăire și de credinţă ortodoxă, devenite acute după sinodul tâlhăresc din Creta, nu se pot discuta prin polemici neziditoare de suflet pe internet, sau pe diferite site-uri şi conturi de socializare, cu atât mai puţin bătând cu invidie şi mândrie teologică la uşi străine, prea departe de ortodoxia noastră trăită jertfelnic de atâtea veacuri pe meleagurile noastre românești. 

Refuz să răspund cu aceeaşi măsură la toate cuvintele grele şi faptele rele puse pe seama mea. Cu credinţă şi dragoste ortodoxă voi întoarce şi celalalt obraz, rugându-mă Sfintei Treimi şi Preasfintei Născătoare de Dumnezeu să nu ne părăsească în vremurile acestea de încercare, când vrăjmaşul neamului omenesc vrea să ne cearnă, să ne dezbine şi să ne lipsească pe toţi de Harul Său cel de viaţă dătător.

Bunul Dumnezeu să ne ajute să continuăm, cu inima curată, lupta cea bună, rămânând cu toţii în credinţa cea ortodoxă, mântuitoare. Amin!

Data: 2 mai 2017                                                             
     Ieromonah Macarie Banu,
Stareț al Schitului Oituz



Nota redacţiei:
O mică nedumerire: fostul preot Ciprian Staicu pretinde că nu recunoaşte instanţele de judecată ale BOR, dar în acelaşi timp cere ca preotul nepomenitor Macarie Banu să fie judecat de autorităţile „Bisericii oficiale”, a cărei autoritate (după caterisire) nu o recunoaşte.
Trebuie menţionat că atacurile grupării extremiste, împotriva ieromonahului Macarie Banu, au început după ce acesta a rostit câteva cuvinte de învăţătură (postate pe internet) în care nu nega validitatea Sfintelor Taine (deci şi a Împărtăşaniei) la preoţii din BOR. 
Gruparea extremistă condusă de monahul Sava Lavriotul consideră că părinţii Arsenie Boca şi Nil Dorobanţu sunt înşelaţi, iar cei care au evlavie la aceştia sunt în capcanele diavolului. Ei consideră că opiniile lor personale sunt "în Adevăr", iar cei care merg la bisericile unde sunt pomeniţi ierarhi eretici (ecumenişti) ar fi în înşelare drăcească pentru că acolo Sfânta Împărtăşanie nu ar fi validă. Tot adepţii acestor grupări, susţin teoria bisericilor paralele, ei fac parte din "Biserica adevărată", iar cei care pomenesc ierarhii din Biserica României, a Greciei, a Georgiei, a Bulgariei, a Rusiei etc. ar face parte din "Biserica oficială" în care Sfânta Împărtăşanie nu ar fi validă. Din această grupare extremistă face parte şi fostul preot Ciprian Staicu. Aceştia consideră că IPS Ierotheos Vlachos, IPS Serafim de Pireu, IPS Ieremia de Gortina şi alţi ierarhi care au luat atitudine şi au luptat teologic sunt în înşelare datorită faptului că nu le-au aprobat atitudinile extremiste.
Ţinând seamă de "luptele" agresive şi tulburările grupărilor extremiste, nu ne miră că au început să apară şi între ei dispute aprinse, unele fiind publice, iar altele între adepţii acestora. Duhul de "luptă" continuă, de această dată chiar şi între "fraţi".

30 de comentarii:

  1. Ciprian Staicu face gafe cât el de mari. Crede că aşa va ieşi în evidenţă cu ceva?
    Scandalurile nu te ridică ci te coboară.
    Apreciem gestul părintelui Macarie de a nu da curs unui scandal inutil. Aceasta dovedeşte că părintele Macarie este un om duhovnicesc în adevăratul sens al cuvântului.
    Chiar aşteptam să-i văd reacţia. Îl felicit în această privinţă.
    (preot Nicolae Buciumanu)

    RăspundețiȘtergere
  2. ing. Viorel Dinulescu3 mai 2017 la 15:39

    Nu înţeleg de ce vă puneţi mintea cu Staicu!!!
    Nu vedeţi că e într-o situaţie grea? L-a cuprins disperare şi a ajuns să arunce cu noroi în toţi. Asta e măsura duhovnicească a unui "mărturisitor" de talia lui. Toţi din gruparea lui sunt la fel.
    Chiar nu merită băgat în seamă!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Gabriela Sobariu3 mai 2017 la 16:48

    Părintele Macarie nu răspunde provocărilor. Asta am înțeles.
    Nu înțeleg de ce l-a ținut pe lângă el pe acest Staicu. Nu l-a văzut de la început că e cuprins de slavă deșartă? Mihai Silviu Chirila l-a mirosit din început ce înclinații are si l-a ținut la distanță. Macarie a fost naiv la acest capitol și nu a ținut seama de caracterul lui alunecos.
    Așa se pare, cel puțin așa văd eu cum stau lucrurile dintre ei.

    RăspundețiȘtergere
  4. Adriana Căzănel3 mai 2017 la 17:23

    Mergeți, mergeți de-l ascultați pe Părintele Macarie, şi veți coborî de la Schit de 100 de ori îmbogățiți cu Binele. O să vă fie dor apoi de înțelepciunea, calmul şi fierbintea credință cu care călugării locului împărtăşesc ortodoxismul. Şi o să vă minunați de distanțarea vădită de trebuințele materiale care domneşte acolo.Noi (familia mea) nu ştim foarte multe în ale dogmei, dar simțim că urcuşul până acolo nu e numai spațial.

    RăspundețiȘtergere
  5. Monica Cismar3 mai 2017 la 17:58

    Părinte Macarie, vă îndemn să urmați îndemnul Arhidiaconului Ștefan care se ruga pentru vrăjmași spunând:" Iarta-i Doamne că nu știu ce fac."
    Asemenea să vă rugați pentru fratele Sfinției Voastre:" Iarta-l Doamne că nu știe ce face".

    RăspundețiȘtergere
  6. Dar totusi niciun raspuns teologic referitor la Impartasania la cutiuta! Vai de voi fatarnicilor ca rastalmaciti invatatura Sf Parinti , dupa placul si neputintele voastre! Bihorul, cel mai ecumenist judet din romania, cu intaistatorul plin de har sofronie! Bai ratacitilor lasati i in pace pe preotii care arata inselarile in care pica "marturisitorii" gen macarie banu care intrerupe pomenirea pe motiv de erezie dar trimite oamenii la eretici si la pomenitorii lor cu taine "valide" ! Vine randul cand o sa dati si voi socoteala, "marturisitorilor". Voi dezbinati si mai mult , ca si teodot, ati luat o rau pe aratura..se vede ca va "lumineaza" tot mai tare tainele pomenitorilor de eretici! Ba, voi il veti inscauna pe antihrist si veti sta la coada la buletine cu cip si la microcipare! Ecumenistilor fatarnici ce sunteti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai ecumenist este cel care se foloseste de o falsa marturisire pentru a face schisma in Biserica lui Hristos. Aici putem enumera pe unii teologi ieftini, ca Mihai Silviu Chirila, Vasile Vieru, Ciprian Staicu, Monahul Sava Lavriotul si altii din gruparea lor, care vorbesc de biserici paralele (adevarata si neadevarata) precum si de o impartasanie nevalida in Biserica lui Hristos. A opri pomenirea nu inseamna a opri comuniunea. Pr. Macarie a oprit pomenirea, dar nu a oprit si comuniunea, in timp ce voi ati oprit pomenirea, dar ati oprit si comuniunea, ceea ce este primul pas spre schisma. Oprind comuniunea cu restul Bisericii v-ati facut propria grupare, unde voi zbierati si tot voi va auziti.
      Teodot nu dezbina, ci indeamna la unitate cu Biserica lui Hristos. Asa cum au facut marii luptatori anitecumenisti IPS Ieroteos Vlachos, IPS Ambrozie de Kalamvitra, IPS Ieremia de Gordina, IPS Serafim de Pireu etc.
      Pr. prof. Teodor Zisis a oprit pomenirea, dar nu si comuniunea cu Biserica, deci nu este in schisma. Modelul pr. Teodor este acelasi cu al pr. Macarie si al lui Teodot si a altora asemenea. ASTRADROM merge pe o linie echilibrata, si fiind impotriva ereziei si pastrand comuniunea cu Biserica lui Hristos dupa modelul ierarhilor antiecumenisti greci mentionati mai sus.
      Mitropolitul Efesului, Marcu Eugenicul, care a fost la Ferrara-Florenta a marturisit adevarul de credinta asemenea ierahilor greci mentionati mai sus, fara sa opreasca pomenirea colegilor sai din sinod, care au semnat. Luptele lui pentru negarea sinodului talharesc de la Ferrara au durat multi ani, ca in final sa reuseasca respingerea sinodului de catre pleroma, timp in care nu a oprit pomenirea.
      Pomenind ierarhii din BOR ramnaem in comuniune si cu ierarhii Bisericii care au condamnat Sinodul din Creta (Georgia, Bulgaria, Antiohia...) .
      A nu rupe comuniunea cu Biserica nu insemana a primi cipurile, sa cum interpretati voi, cei care spuneti ca "impartasania la pomenitori intuneca mintile". Se pare ca duhul schismatic v-a intunecat voua mintile.
      Sfintii Parinti spun ca in vremuri de prigoana credinciosii se pot impartasi si singuri. Acum va rog sa spuneti: sunteti sau nu sunteti in vreme de prigoana?
      Totusi, daca pr. Macarie a propus sa discutam cu el acest subiect de ce sa nu o facem? E corect sa imprastiem opinii pe internat inainte de a verifica care este adevarul?

      Ștergere
    2. "Mitropolitul Efesului, Marcu Eugenicul, care a fost la Ferrara-Florenta a marturisit adevarul de credinta asemenea ierahilor greci mentionati mai sus, fara sa opreasca pomenirea colegilor sai din sinod, care au semnat. Luptele lui pentru negarea sinodului talharesc de la Ferrara au durat multi ani, ca in final sa reuseasca respingerea sinodului de catre pleroma, timp in care nu a oprit pomenirea."


      Pe ce baza faceti aceste afirmatii? Va rog indicati unde ati gasit informatia ca, dupa Sinodul din 1438-39, Sf. Marcu al Efesului ar fi fost in comuniune cu semnatarii dela Ferrara-Florenta si cu cei de-un gand cu acestia.

      Multumesc,
      Cristian

      Ștergere
    3. Domnului Cristian,
      Va recomand sa cititi cartea “Sinoidul de la Ferrara-Florenta”, editura Scara.
      Acolo spune clar ca au facut parte din acelasi sinod, din aceeasi Biserica a Rasaritului, si au fost condamnati dupa cativa ani. In acest timp Sfantul Marcu al Efesului nu a oprit pomenirea si nici comuniunea cu acestia. Dupa ce au fost condamnati sinodal au fost exclusi.
      Cu drag,
      Mircea Vlas

      Ștergere
    4. Stimate domnule Vlas,

      Va rog indicati unde scrie negru pe alb ceea ce sustineti dvs. Eu va pot arata un fragment din cartea lui Ostrumov unde scrie limpede ca, din contra, Sf. Marcu a fugit din Constantinopol tocmai pentru ca nu vroia a sluji cu patriarhul care accepta Sinodul dela Florenta, si ca multi alti episcopi nu erau in comuniune cu patriarhul:

      "Chiar dacă făgăduiala lui Mitrofan a fost dată în taină – deşi nici atunci nu fusese vorba despre publicarea hotărârii Sinodului Florentin sau de pomenirea numelui Papei la slujbe – totuşi alegerea lui Mitrofan (care la Veneţia, prin slugarnica linguşire a Papei, se arătase a fi un trădător) şi purtarea neprotocolară faţă de el a episcopilor prezenţi la hirotonirea sa ca reprezentanţi ai Papei, ca şi dezamăgirea aşteptărilor tuturor ca noul Patriarh să pună lucrurile în rânduiala lor de mai înainte – toate acestea laolaltă au făcut ca cei mai mulţi dintre ortodocşi să se înstrăineze de Patriarh. Mulţi dintre episcopi nu slujeau împreună cu el; iar când Împăratul a încercat să-i silească să o facă, Marcu al Efesului şi Antonie al Iracliei au părăsit în taină Constantinopolul (14 mai)." - Ivan Ostrumov, Istoria Sinodului dela Ferrara-Florenta, pg. 59-60

      Cu stima,
      Cristian Dumitrescu

      Ștergere
    5. Nu vezi ca ţi-a spus titlul cărţii si editura? Citeşte şi vei vedea. Voi încerca să caut şi eu în carte şi iţi voi spune exact pagina. Pentru asta trebuie să ai răbdare până o citesc. Daca o citeşti tu mai repede poate îmi spui şi mie unde ai găsit, la ce pagină.

      Ștergere
    6. @Ramona

      Eu am vazut ca a indicat cartea si editura, si tocmai la acea carte am facut referire si eu - Ivan Ostrumov, Istoria Sinodului dela Florenta, editura Scara, 2002, editia digitala Apologeticum.

      Numai ca eu am adus un citat, indicand inclusiv pagina, unde este afirmat limpede faptul ca Sfantul Marcu si multi altii fugeau cum puteau de comuniunea cu filolatinii care sustineau unirea din 1439, nicidecum ca erau in comuniune cu ei. Si asta imediat dupa Sinod, fara sa mai astepte vreo condamnare a ereticilor. In citatul dat este indicata si data la care Sfantul Marcu a fugit din Constantinopol pentru a nu fi obligat sa slujeasca impreuna cu noul patriarh unionist - 14 mai 1440, adica la aprox. 3 luni dela intoarcerea dela Florenta.

      Cristian

      Ștergere
    7. Informatia cea mai credibila este aceea in care se mentioneaza sursa exacta(Cristian Marc).

      Ștergere
    8. Am vazut mai tarziu ca trebuie sa raspund la ce am postat. Revin acum.
      Sfantul Marcu Eugenicul a rămas în comuniune cu Sinodul din care făcea parte până la sfârșit! Și a participat la TOATE ședințele Sinodului, în afară de două (21.3 și 24.3.1439, la care NU DIN VOIA LUI nu a luat parte, ci pentru că Împăratul i-a interzis, lăsându-l la chilie cu pază împărătească (pentru a nu-și părăsi chilia)!
      Deci “a stat deoparte” e din motive nedorite de el.

      Aceste lucruri (și multe altele) le găsiți aici:

      https://fdathanasiou.wordpress.com/2014/01/18/η-συμπεριφορά-προς-τους-λατίνους-του-α/

      ...acolo unde începe capitolul "Συμπεριφορά στους Λατίνους". La punctul 3/ scrie că a participat la rugăciunea de începere a Sinodului (împreună-rugăciune cu papistașii) dar nu și la Liturghia cu Papa de la sfârșitul Sinodului (și dă și trimiterea: Lucrările Sinodului Ferrara-Florența, col. 475-478), iar tot la punctul 3/ dar mai jos puțin scrie de înmormântarea Patriarhului Iosif al II-lea în biserica (catolică) Santa Maria Novella, înmormântare la care Sfântul Marcu a participat împreună cu toți Episcopii și Cardinalii, TOȚI PURTÂND VEȘMINTELE LOR ARHIEREȘTI (și sunt bolduite aceste cuvinte în text), și este dată și trimiterea: Lucrările Sinodului F-F, Vol. V, fasc II, pg. 445 (21-35).

      Ștergere
    9. @Voicu V.

      In commentul dvs. din 5 mai 2017, 08:42, cand ati scris: "Mitropolitul Efesului, Marcu Eugenicul, care a fost la Ferrara-Florenta a marturisit adevarul de credinta asemenea ierahilor greci mentionati mai sus, fara sa opreasca pomenirea colegilor sai din sinod, care au semnat. Luptele lui pentru negarea sinodului talharesc de la Ferrara au durat multi ani, ca in final sa reuseasca respingerea sinodului de catre pleroma, timp in care nu a oprit pomenirea." - v-ati referit fara echivoc la atitudinea Sfantului Marcu si a pliromei de DUPA incheierea sinodului din 1439.

      Iar eu v-am raspuns cu un extras din cartea lui Ostrumov despre Sinod unde spune limpede ca Sfantul Marcu (ca si alti episcopi sau credinciosi) DUPA sinod, nu a mai fost in niciun fel de comuniune cu filolatinii din Biserica Constantinopolului.

      Asa ca haideti sa nu schimbam subiectul. Raspunsul dvs. din 11 mai 2017, 23:41 se refera la cu totul altceva, si anume la atitudinea Sfantului Marcu de PANA LA terminarea sinodului si inainte de semnarea unirii.

      Cristian

      Ștergere
    10. Lasa mai anonimule, nu ne mai aburi.
      In concluzie Sfsntul Marcu nu a oprit pomenirea. E clar si limpede pentru cine vrea sa priceapa.
      Nu esti cumva din gruparea celor cu Sava Lavriotul, Chirila si Staicu? Si ei fac ca tine. Cauta justificari si pretexte sa isi indreptateasca schisma.

      Ștergere
  7. Haritina Bondoreac3 mai 2017 la 23:15

    Trebuie văzut contextul real al problemei. Din câte îl cunosc pe pr. Macarie nu cred în cele spuse de Ciprian Staicu. Cine îl cunoaște mai îndeaproape pe pr. Macarie și pe pr. Atanasie își dă seama de aberațiile domnului Staicu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Domnul Ciprian susține că nu a adus afirmații prin care să incrimineze pe unul dintre ierarhii amintiți la nota voastră, dar nu spune că duhovnicul său Claudiu Buză într-un comunicat recent spunea că "pseudomitropolitul" Ierotheos este părtaș ereziei pentru că nu a oprit comuniunea cu ierarhii care au aprobat Creta. Si Ciprian are același concepții pe care le spune între adepții pe care îi racolează de la alți nepomenitori.

    RăspundețiȘtergere
  9. L-au auzit mulți spunând de o Biserică "adevărată" și una "oficială" si el spune că nu susține teoria bisericilor paralele. Confratele lui Staicu, Domnul Mihai S. Chirila, vorbea despre Biserica oficială în conferinta de la Radeni. Există înregistrarea. Staicu si Chirila sunt din aceeași grupare.
    Se contrazic pe ei spunând că nu neagă Impartasania la pomenitorii, dar după opinia lor ne împărtășim la acestia cu osâ!Da. Aberant.

    RăspundețiȘtergere
  10. "Despre 3 lucruri nu te grăbi sa vorbesti :despre Dumnezeu pana ce nu- ti intaresti credinta in El ,despre păcatul altuia pana ce nu -l cunosti pe al tau si despre ziua de maine pana ce nu se luminează de ziua"Sf Nicolae Velimirovici

    RăspundețiȘtergere
  11. Dar totuși, dacă pr. Macarie Banu are asemenea practici de a da Sfânta Împărtășanie la cutiuță, greșește amarnic. Nu sunt de partea pr. Ciprian Staicu, dar în acest caz simt că are dreptate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Denisia Olariu5 mai 2017 la 08:15

      Presupunem ca pr. macarie a dat impartasania la cutiuta unor fii duhovnicesti care mergeau departe si nu vroiau sa se impartaseasca la pomenitori. In cazul acesta nu a gresit. De aceea trebuie vazut contextul in care s-a facut acest lucru.Din cate il cunosc pe Ciprian Staicu are obiceiul sa scoata lucrurile din contextpentru a da un alt inteles in functie de concluzia la care vrea sa ajunga.Tocmai de aceea, trebuie luat fiecare caz in parte pentru a se vedea contextul real in care s-a facut acest lucru, in caz ca e intr-adevar asa. Pr. Macarie a facut o invitatie sa il intrebam personal daca ne inreseaza subiectul.Cine ne opreste?

      Ștergere
  12. Ioana din Austria5 mai 2017 la 17:04

    Ce e mai grav?
    Sa dai Impartasanie credinciosilor, sa se impartaseasca singuri unde nu este preot ortodox, sau sa faci rebotezarea propriei fetite?

    Sau sa nu ne spuna fostul preot Staicu ca el din dragoste pentru Hristos si-a rebotezat fetita...

    Dar parintele Macarie chiar crede ca suntem in vremuri de prigoana?

    Aceste dispute intre nepomenitori, nu isi au rostul.
    Nu inteleg de ce domnul Staicu arunca cu noroi in public impotriva parintelui Macarie, chiar daca in acest caz presupunem ca ar avea putina dreptate? Nu ar fi mai bine sa isi vada barna din ochiul sau, ca paiul din ochiul altuia l-a vazut si l-a mediatizat cu varf si indesat...

    RăspundețiȘtergere
  13. Minodora Baciu5 mai 2017 la 19:34

    Ati citit ce scrie Ciprian Staicu despre voi?
    Va aprostofeaza mereu si se victimizeaza ca un neputincios, dar se pretinde "erou".

    RăspundețiȘtergere
  14. Este vorba de un preot totusi ...si unul si celalat sunt preoti.
    Ca este " caterisit" sau " necaterisit " HARUL DAT DE LA DUMNEZEU NU SE IA INAPOI ,
    Nu este ca la taraba ce mi convine sau ce nu mi convine .
    Ca ajung a pierde Harul datorita inchinarii la antihrist prin semnul fiarei luat pe docunente ...asta e alta discutie.
    Aveti bunul simt si frica de DUMNEZEU in a vorbi cum se cuvine in fata oamenilor si in fata lui DUMNEZEU

    RăspundețiȘtergere
  15. Ciprian Staicu are motive canonice pentru caterisire:
    -rebotezarea fetitei
    -rafuiala pentru probleme personale cu ierarhul sau(nu doar chestiuni de credinta)
    -considera invalida impartaania la preotii din BOR (pomenitorii), ceea ce este o rupere de Trupul lui Hristos.

    Impartasania la cutiuta este acceptata de Sfintii parintiin anumite situatii, de aceea trebuie vazut conextul in care se face.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va rog sa-mi spuneti si mie, de stiti asta? Eu n-am auzit pana acum. Chiar daca ar fii asa, la timpul prezent, mi se pare o nebunie sa dai Sf Taine la cutiuta. Inca n-am ajuns vremurile de prigoana pe fata.

      Ștergere
    2. Georgeta Dorobanțu11 mai 2017 la 21:10

      Așa sunt nepomenitorii noștri. Nu vezi că au abateri grave de la buna rânduială. Asta arată ce duh îi stăpânește pe agitații de pe blocurile extremiste. Ei spun că doar la ei este validă Împărtășania. Probabil pentru că se dă la cutiuță.

      Ștergere
  16. Raspopitul Staicu este intr-un duh de scandal si schisma. Decat asa un "zel pentru credinta", mai bine o credinta cat mai caldicica. Prefer sa ajung in Iad dupa moarte, decat sa fiu vector de confuzie pe lumea asta si sa lovesc in omaeni mai buni decat mine.

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.